tisdag 29 september 2009

I morgon är en av dom västa dagarna på hela året när man jobbar på en Förskola.
Det är fotografering!

Min dag kommer antagligen se ut så här:
06.00 Klockan ringer, första gången!
06.15 Klockan ringer, andra gången!
06.30 Klockan ringer, tredje gången. Detta är också då jag antagligen kommer stänga av den i sömnen.

07.10 Jag vaknar i panik och upptäcker att jag börjar jobba om 20 minuter.
Flyger upp ur sängen och springer in på toa. Upptäcker att morgonfrillan riktigt har jävlats med mig denna dag.
07.20 Ger upp tappra försök att få styr på håret, samtidigt som jag har kladdat på mig lite smink, borstar i stället tänderna och slänger på mig kläder.
07.24 Biljävlen har låst sig själv under natten och jag kommer inte in i den

07.29 Biljävlen bestämmer äntligen sig för att släppa in mig.
07.30 Frukosten ska fram till barnen och jag sitter fast i Preem korset där alla okunniga bilförare har beslutat sig för att göra min dag ännu jävligare.
07.35 Jag kommer inrusande på jobbet och skriker "FÖÖÖÖÖRLÅÅÅÅT!! IGEN!"

09.00 Ska gå på rast och upptäcker att jag glömde stanna på Preem för att köpa cigg. Det blir till att tigga till sig en av någon annan.
09.15 Alla barn ut i hallen för bytande av kläder, torkande av näsor och kamning av hår.
09.30 Fotografen borde ha varit där men han var visst sjuk för tredje gången denna hösten!

11.15 Några barn går hem och man får för första gången av 20 säga att
"Tyvärr det blev ingen fotografering denna gången heller."
"Nej jag vet det är urdåligt!"
"Ja precis någon annan hade ju kunnat vara utan denna gången"
"Ja jag vet det är tredje gången denna hösten som dom bokade ett datum och sen inte kom"

14.00 Jag slutar
14.15 Jag sover jävligt gott i soffan!

Inga kommentarer: