onsdag 14 april 2010

I dag tvättar jag!
I en gemensam tvätt stuga för hela huset.
Ett hus med fyra trappor, tre våningar i varje trapp. På varje våning finns det tre lägenheter.
Då kan ni tänka er ungefär hur många som tvättar i samma tvättstuga.

Det var ungefär en vecka sen vi tvättade senast så det har ju varit en del o tvättat i mellan våra tvättningar.

Och vad hittar jag på vasken i tvätt stugan?!
ETT PAR TROSOR! Som mycket väl kunde vara mina.

Jag snappar åt mig trosorna precis som att någon skulle stå bakom axlen på mig och kolla.
Sen springer jag upp i lägenheten och slänger upp tros lådan för att bekräfta det befarande.
Jo visst mina trosor som är exakt lika dana som dom nere i tvätt stugan ligger inte i lådan och är inte i tvätt maskinen.

Så det var ju mina trosor som hela huset har skrattat åt!

Men jag får väl se det från den ljusa sidan, det var inga fula mormors trosor i alla fall :)

1 kommentar:

bergman sa...

mahh, inte 3 lägenheter på varje våning My, men där är en hel del oldies som tar tid på sig med mangeln om den fortfarande är kvar ;) haha... Sa ju det var svårt med tvätttiderna där ;)... Sätt upp ny tvätttid hela tiden :P