onsdag 8 september 2010

Hemma man

I går när jag o Pöjken kom hem från sjukhuset så ställde han sig och lagade mat till mig.
Mitt i köttfärs steckningen utbrister han
"Jag tycker att vi ska diskutera om jag kan sluta jobba"

Till historien hör att han har varit hemma i två dagar pga knäckt rygg..
Mesig enligt mig. Skit ont enligt honom.

"Jag tror jag hade varit en utmärkt hemma man! Du jobbar och jag fixar hushållet."

Ja Pöjken det går bra.
Om jag hade tjänat dubbelt så mycket som jag gör nu hade det gått bra.
Jag älskar mitt jobb. Pöjken skiter i sitt.
Jag hatar att diska. Pöjken gör det gärna.
Jag har dammsugat en gång sen i mars. Pöjken gör det en gång i veckan.

Så jo visst hade det varit toppen att ha en hemma man! Riktigt gött faktiskt.
Men som det ser ut nu så får vi typ leva på nudlar, knäckebröd och vatten då.
Antagligen får vi tigga ihop lite ljus stumpar också efterom vi inte kommer ha råd med el.

Pöjken får nog vara så snäll att jobba vidare helt enkelt..

Inga kommentarer: