torsdag 25 november 2010

Flytt [del 4]

Det snöar. JÄTTE MYCKET!
Min bil är insnöad och står mitt i klippan med sommar däck på.
Hur jag ska få hem den helskinnad till Mamma o Pappa för vinterförvaring
det vet jag inte.
Men jag får väl köra dit den antar jag... Gör det i natt när ingen annan är ute, förhoppningsvis.

Mitt i flyttkaoset lyckades jag bli sjuk dessutom.
Jag pratade jätte fint med barnen på jobbet och jag förklarade att
jag absolut inte kan bli sjuk just nu.
MEN ICKE!
Det struntade dom i kan man säga.

Vi ska till banken i dag och göra färdigt allt så i eftermiddag börjar flytten på allvar.
I morgon kl. 15.00 ska vår lägenhet vara tom och nycklarna ska överlämnas.
Hur vi ska hinna det mitt i snökaos, sjukdommar och diverse annat vet jag inte
men Pöjken säger att det löser sig så nu hoppas jag på att han har rätt...

1 kommentar:

Johanna sa...

Haha! Vad bra att det kunde roa dig! :) (Fast stackars Andreas som fick plågas med Janssonhistorier.. ;) ) Det var ju meningen att folk skulle skratta på 50-årsfesten och de gjorde de också så jag och Jossan är mycket nöjda med vår insats. :) Hoppas du och magen mår bra och grattis än en gång till tillökningen! God Jul MY! :) Puss & Kram från jojo.