måndag 3 januari 2011

Dag 01 - Presentera mig själv

Ja jag heter My.
My Anna Sofia Persson Dalberg för att vara mer korrekt.
När och om jag och Pöjken gifter oss kommer jag inte heta så längre. Men jag kommer inte ta hans namn heller. My Nilsson? Nej det funkar inte. Men det har jag redan löst.

Jag har enligt mig ett av dom viktigaste jobbet i hela världen. Det är också ett av dom mest underbetalda jobb i hela världen.
Jag jobbar på uppdrag av regeringen och då måste det vara viktigt!

Jag är barnskötare, dagis fröken, lektant, supernanny..
Ja kalla det vad ni vill men jag jobbar på en förskola i alla fall.
Ett av dom mest givande jobb som finns, tror jag.

Jag är tillsammans med Pöjken och vi väntar vårt första barn, Ruben.
Ruben kommer titta ut någon gång i Maj, antagligen. Sånt kan man ju inte riktigt veta.
Men de ska bli himla roligt i alla fall!
Barnen på jobbet brukar fråga vad bäbisen heter. Jag svarar "Ruben".
Då tittar dom konstigt och frågar om han verkligen ska heta det när han har kommit ut.
Svar; NEJ! Men nu heter han det.

Jag är uppvuxen på landet alltså, jag är en bonnatös.
Jag gillar typ allt med landet förutom att det är så förbaskat kallt om man
inte eldar i pannan.
Jag tycker det är roligt att springa runder i "jobbekläder" och mecka med bilen eller fixa nått med kossorna.

Jag gillar att jobba och känna att jag gör någon nytta. Fast ibland är det förbannat skönt att vräka ut sig i soffan. Helst med lite julmust och popcorn också! Även mitt på dagen.


- My

Inga kommentarer: