onsdag 5 januari 2011

Dag 03 - Mina föräldrar

Så länge jag kommer ihåg har jag velat göra precis som jag vill.
Mina föräldrar kunde inte riktigt stoppa mig heller.

Min mormor sydde gullepluttiga små klänningar med volanger till mig och mamma tvingade mig att använda dom.
Det funkade en timme sen rev jag av klänningen.

Man kan väl säga att jag inte alltid har levt upp till mina föräldrars förväntningar.
Brossan som alltid vetat vad han ville skaffade sig en fin utbildning och ett fint jobb.

Jag gled på en räkmacka genom skolan.
Väldigt aktiv på lektionerna, om det var roligt.
Inte så aktiv med läxläsningen.

Sen hankade jag mig fram på olika små jobb tills jag tröttnade på det också.
Då stack jag, till min mammas förtvivlan, till USA.

Min mamma och jag har aldrig kommit speciellt bra överrens.
Om det är för att vi är för lika eller för olika kan jag egentligen inte svara på.
Min Pappa och jag har alltid haft en bra relation.
Pappa är min största idol och han är den bästa pappan i hela världen.

Nu ska snart mina föräldrar bli mormor och morfar och det ska bli jätte roligt!
Vår relation till varann har blivit mycket bättre sen dom fick reda på att det skulle bli lite tillskott, så det är ju bra!

Nej jag har inte alltid kommit överrens med mina föräldrar och när jag var 15 ville jag helst byta bort dom till två sköldpaddor.

Men jag älskar mina föräldrar. Min Mamma och min Pappa :)

Inga kommentarer: