söndag 2 januari 2011

Hemma fix

Hade precis ett djupt samtal med Pöjken gällande vårt hem och kommande lilla Ruben.

Jag försökte få honom lite mer motiverad till att få det fint här hemma.
Och det gick bra ända tills jag sa att vi måste köra och handla grejor då.
Där gick det inte så bra längre.

Vad är det med män och affärer?

När vi skulle köpa alla julklapparna satt vi i bilen på väg till IKEA och tränade på hur det hela skulle gå till:

Jag: "Om jag frågar dig 'Blir denna handduken bra till mormor?' Vad svarar du då?"
Pöjken: "Eehh.... vet inte..?!"
Jag: "NEJ! Du ska svara ja eller nej. Men du kan också säga 'Ja men inte den färgen, ta denna istället!"


Träning gick ganska bra och för första gången någonsin (tror jag) så gick en shoppingrunda tillsammans med Pöjken ganska bra! I stället för katastrofal..

I alla fall så vill jag få färdigt i dom små rummen nu så man kan få lite ordning.
Som det är nu står allting huller om buller och det är inte helt okej.

Både jag och Pöjken vill också fixa lite i köket. Nya bänkskivor och nytt kakel.
Men då måste man köra o handla och vi som redan satt upp grejer i det befintliga kaklet.
Hur ska det gå?!

Jag kan tala om för er alla hur det ska gå.
Det kommer gå jävligt bra faktiskt!
Jag tvingar med Pöjken till affären och så köper vi nytt, kör hem och river
bort det gamla och sen....
..ringer vi Pappa och frågar hur vi ska göra :)


1 kommentar:

Johanna sa...

Jag vet PRECIS vad du pratar om. Min sambo åker till Väla EN GÅNG OM ÅRET och då skojar jag inte. Han köper de kläder han behöver och sen åker han inte dit igen förrän ett år senare. Han vägrar både Väla och Ikea. Köper alla julklappar och presenter till mig över nätet. Haha. Killar. ;) Krams