måndag 2 maj 2011

Måndag.

I går städade jag. Mestadels sittandes på stolar runt i hela lägenheten.
Tur att ingen såg mig för det måste sett rätt så roligt ut men jag orkade helt enkelt inte stå upp!
Det börjar bli tungt som "super-mammorna"säger.

"Super-Mammor"
Det är alla dom som vet ALLT om hur det är att vara gravid och sen få barn.
Man MÅSTE ha samma saker som dom för allt annat är kass!!
Helt enkelt några besserwissers som borde skaffa sig något att göra!


Anledningen till att jag städade var egentligen inte för att här var mögit.
Det hade kunnat vänta till i dag eller i morgon.. eller någon annan dag.
Min fina Anna med familj (Sambon Andreas och krull hunden Malte)
skulle komma på besök.

Det är synd när så fina människor bor så långt bort.
Dom bor liksom i ESLÖÖÖV!
Jag hade hellre haft dom boendes sidan om.
Men jag vill inte flytta o det vill nog inte dom heller så vi får klara oss som det är.

Trevligt var det i alla fall!

Strax efter dom hade kört började Måndags ångesten krypa närmre Pöjken.
Jag kände ingenting. Det var inte ens lite jobbigt, även om jag ansträngde mig.
För första gången i mitt liv hade jag ingen Måndags ångest och det är fan UNDERBART!



Nu ska jag ut o se om blommorna överlevt frost natten..

1 kommentar:

Johanna sa...

De där "supermammorna" och deras "superråd" får man minsann vara både blind och döv för att missa.... ;) Krams