måndag 23 maj 2011

Vad är jag ?

För närvarande är jag föräldraledig. Eller jag skulle varit.
Om ungen hade velat komma nån gång.
Men eftersom den inte har det så kan man ju kanske inte kalla det föräldraledig.

Fram till förra veckan hade jag semester. Men semesterdagarna tar ju slut.
Tyvärr.
Och F-kassan har bestämt sig för att jivlas lite så jag har inte kunnat lägga in om föräldraledighet.
Så alltså är jag inte föräldraledig.
Och jag har inte semester.

Då borde jag ju egentligen jobba men det gör jag inte det heller.
För det kan jag inte.
Jag är typ "i-väntan-på-bättre-tider" om det finns något sådant.
Men det kan man ju inte vara.

Nu känner jag att jag blev jätte förvirrad och lite rädd..
För första gången är jag ingenting.
Innan har jag i alla fall varit arbetslös. Det är mer än ingenting.
Man strävar ju inte efter att bli det men man är ju alla fall något medan man väntar på bättre tider.

Egentligen skulle jag kunna ta vilken titel jag vill nu.
Jag är ju inget annat liksom.

Lyxhustru?! Det klingar grant men lyx?! Det vete fan om det är så jävla lyxigt att vara som en fet skalbagge på rygg dagarna i enda.
Och gift är jag ju faktiskt inte.

Nä, jag får klura på denna karamellen lite..

2 kommentarer:

Johanna sa...

Men! Varför kan du inte ta ut dina föräldradagar då? Krams

eve sa...

Jag tittar in här stup i kvarten känns det som,för att se om det hänt något. Hoppas han vill titta ut snart!