måndag 12 september 2011

I veckor har jag fått bita mig i tungan, smyga, smussla och gå i väg när telefonen ringer.
Men i lördags var det äntligen dags!

Det stundade till fotbollsmatch på Ybbarp och Pöjken skulle vara med, så klart!
Efter matchen skulle vi få fin besök av Nett&Rob. Vi skulle bjuda på varmrökt lax, päror o romsås.
Men tio minuter in i matchen hör man ett jävla väsen från parkeringen.
In genom grinden kommer fyra, smått berusade, killar iförd Forsbys gamla match tröjor.
I händer finns antal systemet påsar och tutor i olika utförande.

Under matchen hördes glada hejarop och blåsande i tutorna.
Efter matchen beger sig dom fyra glada killarna in på plan.
En plockar upp någon form av mosserande dricka och skakar flaskan utav bara fan.
Kort där efter blir Pöjken fullständigt nersprutad av den mosserande drickan.

Ingen fattar någonting fram tills en av forsby fansen skriker:
"Ett fyrfaldigt leve för Andreas. Han ska gifta sig!!!!"

Då hurrar samtliga PSK spelare, tränare och lagledare.
Jag blir böle sjuk. Som vanligt!
Och Andreas åker i ån!

Under kvällens gång, medan jag o Nett avnjuter laxmiddagen, får jag diverse bilder.
Och telefon samtal.
Bilderna borde vara censurerade och telefonsamtalet bestod mest av svammel.

02.30 kommer Pöjken o Rob inkrypandes.
Sten packade!

Dom hade haft en bra kväll o Pöjken var mer än nöjd med sin sista utekväll som ogift

Inga kommentarer: