torsdag 10 november 2011

Bron, Radiotjänst och polisen

Jag o Pöjk har börjat kolla på Bron.
Den där svensk/danska deckaren som handlar om en man som hämnas på världens alla orättvisor typ.
Han tycker inte om hur dom som bestämmer bestämmer. Så han mördar folk från höger till vänster.

Jag älskar deckare. Det är ju sjukt spännande.
Men samtidigt hatar jag det, som fan!

Varje gång det blir lite läskigt går jag ut i köket, gömmer mig bakom en kudde eller leker med lilleman.
Fast hela tiden måste Pöjken berätta för mig vad som händer för jag kan ju inte missa något.
Men jag vill inte se det.

Jag har ratat SVT under alla år. Förutom när jag var liten o kollade på barnprogram.
Enligt mig har det bara varit skit program.
Men faktiskt så börjar dom har väldigt bra program som jag faktiskt gillar.
Och det bästa av allt är, ingen reklam.
Och nu när vi faktiskt betalar tv-avgiften ska vi glo på SVT också.

Jag tror att man måste betala till radiotjänst bara man har en liten futtig radio hemma.
Undrar om man måste betala om man inte har en liten futtig radio eller tv men man har en bil.
Och i bilen lyssnar man på P4 VARJE dag till och från jobbet.

Dom kanske hänger på polisen vid rutinkontroller.

"Kan jag få se körkortet?"
Och bakom står en lönnfet liten gubbe i rutigskjorta och glasögon
"Rix eller P4?"

"Ehhh.. P4.."

"Jaha, då blir det en 20. Det går bra att lägga den här i burken!"

Ja, jag skulle inte bli förvånad i alla fall

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nej, radion är licensfri. Det är en TV också om man vill. Som min TV. Jag har inte betalt något på 18 år så det är väl en speciell modell de inte vill ha betalt för.

Eve sa...

Eller är det inte programmen som har blivit bättre utan vi som blivit gamla nog att uppskatta dem ;) Har du sett Allt för sverige på svt??