måndag 20 februari 2012

Mormor

Jag pratade med min Mormor i telefon i förmiddags.
Hon är den finaste människan jag vet.
Genom snäll, omtänksam och rolig.

När jag var liten var jag ofta hos Mormor.
Jag var med henne när hon höll sykurser, vi planterade blommor, var och handlade och bakade.
Ibland körde vi till Tottes. Det var en liten affär som hade massor med leksaker och lite annat.
Jag fick alltid välja en sak. Vilken jag ville!
Och hon lät mig gå där hur länge jag ville så jag kunde klämma och känna på alla saker ordentligt.

Tottes finns inte längre men det gör min fina och underbara Mormor som jag älskar så mycket!
Alla dom viktiga sakerna i mitt liv är det Mormor som har fått reda på det först.
Hon fick träffa Andreas först.
Jag ringde och berättade att jag kom ner och hälsade på och att jag hade någon med mig.
Mormor och hennes sambo Hasse hade dukat upp med bord och stolar på gräsmattan.
Där bjöd dom på våfflor och kaffe.

När jag blev gravid och sen när Viggo föddes var det Mormor som först fick veta.

Det bästa jag visste var när vi skulle köra långt.
Då brukade Mormor berätta om hur det var när hon var liten.
Jag älskade dom historierna!

Hon är en riktig supermormor min Mormor och jag är så glad att jag har henne!

1 kommentar:

Johanna sa...

HÄRLIGT!!! Din text får mig att sakna min mormor extra mycket!