tisdag 20 mars 2012

Hissa och dissa

Jag har börjat titta på Rix MorronZoo på tv på morgonen nu och i sann zooanda ska jag nu "Hissa och Dissa"

Jag hissar:
  • Min familj!
    Jag håller på att ordna en släktträff nu och jag ser så mycket fram emot det.
    Några har jag inte träffat på flera år och några är alldeles färska så det ska bli himla roligt!
  • Det andra jag hissar är att jag nu kommer få skriva min dissnings lista! Mycket bra.
Jag dissar:
  • Folk som cyklar på vägen FAST att det finns cykelstig. Detta kan inte sägas för många gånger. Kanske det är någon som fattar tillslut!!
  • Nappar! Vi har köpt nappar på längden o tvären till den lille ongen. Men hittar man någon när det behövs. Nej det gör man fan inte!! Och när klockan är 01.27 är man inte jätte intresserad av att leta igenom halva lägenheten för att hitta en nappjävel!!! Hur fan försvinner dom liksom?!?!
  • Slut på I-landsproblem. Nu allvarliga.. tyvärr..
  • Jag läste om en tjej som var med om en gruppvåldtäkt. Jag tycker att det är vidrigt, äckligt, förjävligt, svinigt.. jag kan egentligen inte sätta ord på hur hemskt det är.
    Vad är hänt med dagens människor?! Vad i helvete är det för fel på er?! Tvi på er!!!!
  • Jag har en allvarlig diss till. Och detta är en helt annan sak men precis lika allvarlig;
    Till alla er med barn som ni skiter i!
    SKÄRPNING!!!! Det var ni som satte barnet till världen. Det är ni som valde att skaffa barn.
    TA ERT ANSVAR FÖR HELVETE!!!!! Jag blir så förbannad!
    Hur kan man skada något så oskyldigt? Hur kan man låta ett barn gå mellan hopp och förtvivlan gång på gång på gång.?!!!
    Hur kan man som anhörig bara se på?! Vad har barnet gjort för att förtjäna att bli behandlad så här?
    Att man plötsligt inte är värd någonting. Att det inte längre spelar någon som helst roll.
    Hur kan man lägga skuld på barnet bara för att Mamma och Pappa inte längre kommer överrens?!
    Dom som låter barn känna sig övergivna, dåliga och ensamma är fan inte mycket bättre än svinen i dissen innan!!



Ridå

2 kommentarer:

Evelina sa...

well said!

Skanegrabben i Malmö sa...

hejsan

Den radiokanalen lyssnar jag också på ofta. Den är rätt underhållande.