fredag 22 augusti 2014

Ibland stör man sig

Ibland kan jag bli jätte irriterad på saker som egentligen inte spelar så stor roll men just för stunden stör det mig vansinnigt mycket. 

För att ge några exempel;

- Folk ska skryta med sin goa måltid. Dom har masserad, gottat o passat sin stek på grillen eller i ugnen. Sen ska dom skiva upp den och då skär dom på FEL håll!!!! Varför?!?!?!?! Ni förstör en fin köttbit! Den blir torr o ser rälig ut! Gör inte om, gör bara rätt!! Framför allt stör jag mig på en snubbe i en reklamfilm som hävdar att han är kock samtidigt som han skivar köttet på fel håll!!!!! Suck!

- snälla tjejer! Innan ni lägger ut en bild på instagram eller Facebook ta en extra titt! SLUTA försök smyga med lite tuttar!!!!! Och sluta le på ett konstgjort jäkla fult sätt. Fäll in näsborrarna o ha lite självinsikt!

- folk som cyklar på vägen fast att cykelstigen är precis sidan om. Dom vill jag bara köra över!

- folk som gör offer av sig själva. Ja, det är kass med brustet hjärta, kassa vänner, inget jobb, för många kilo eller vad det nu än må vara. Och det kan vara okej att böla lite. Det har jag också gjort. Men det är ingen annan som kan skaffa nya vänner åt dig. Ingen annan kan fixa ditt liv. Det är upp till dig själv att göra något åt det. Gnäll färdigt, skärp dig och gå ut!
Känner man för att böla ändå. Gör det hemma!!! Ensam! Inte på socialamedier. 

- just nu det som stör mig mest. Cancer. Den jäkla skitsjukdommen stör mig som fan just nu! Cancerhelvete!! 



P.s efter att ha läst igenom inlägget borde kanske även PMS finnas med på listan....?

Inga kommentarer: