tisdag 19 oktober 2010

LOVE / HATE

Det var ganska länge sen jag gjorde en love lista och en hate lista. Typ 2 år ;)
Såååå här kommer den;

I LOVE:
  • Min Pöjk! Världens bästa kan jag tycka!
  • Min "Världen enligt Lilla My"-bok jag fick av Mamma & Pappa i födelsedagspresent.
  • Att vi ska flytta!
  • Fina höst dagar.
  • Alla underbara ungar på mitt jobb och dom som finns runt om mig privat.
  • "Spann godis" i form av hårda salta karameller.
  • Volbeats helt fantastiska konsert i malmö

Jag började skriva en I hate lista men kom inte så långt. Finns inte så mycket jag tycker illa om för närvarande faktiskt!

Så jag delar med mig lite av dom fantastiska citaten som finns i min nya Lilla My bok


"Lilla My var nånstans på egen hand som vanligt men det gjorde väl inte så mycket. Hon var antagligen den som klarade sig bäst i hela familjen."
Pappan och havet s. 33


"Lilla My är van vid att ta hand om sig själv, sa Mymlans dotter.
Jag är mer orolig för dom som råkar ut för henne"
Farlig midsommar s.89

"Väntar du dig beröm, va! skrek My. Har du ingen sprätt i dig!
Vill du att jag ska klå opp dig, va?
Helst inte, pep Ninni under givet.
Hon kan inte leka, mumlade mumintrollet och var snopen.
Hon kan inte bli arg, sa lilla My. Det är det som är felet med henne.
Hör du, fortsatte My och gick tätt inpå Ninni och tittade hotfullt på henne,
du får aldrig ett eget ansikte förrn du lär dig att slåss.
Tro mig, bara."
Den osynliga barnet s. 113

3 kommentarer:

Anna H sa...

Vilken härlig blogg du har! Duktig du är... :)

Ulrika sa...

Härligt!! Goa citat också!
Trevlig Helg.

Johanna sa...

Tack My! :) Vad glad jag blir när du säger så! Det handlar faktiskt om en kille som jag träffade på Perstorps karnevalen den sommaren du och jossan sov i min och Elins lägenhet, om du minns? Ni var i varje fall redan hemma hos mig och lagade mat när jag och den här killen kom hem. Haha. :) Jag brukar också läsa din blogg, men inte kommentera. Det ska jag bli bättre på! :) Krams