tisdag 9 november 2010

Galakväll & pytteklänningar

På fredag är det galakväll i Perstorp.

Galakväll, det ni!
Jag ser framför mig något i likhet med studentbalen. Glitter och glamour...
Champange och jordgubbar..

Men så kommer det inte vara.
Ett gäng fulla fotbolls spelare som fortfarande firar seriesegern.
Ett gäng ännu fullare gamlingar som försöker hålla fingrarna och orden i styr.
Ett band som spelar kasedans och så kommer det antagligen skrattas en del!

Pöjken och jag var på väla i dag för att hitta en klänning till mig.
Jag är bombsäker på att när vi svängde in på parkeringen var det någon som sa i högtalarna:

"GÖM ALLA KLÄNNINGAR SOM PASSAR MY!! Låt endast åtsittande små andnöds fodral hänga kvar!"

För er som inte känner mig kan jag säga att min kropp inte är gjord för dom yttepytte klänningarna som hängde i affärerna.
Inte för att jag drar en XL va men när man ska iväg o det bjuds på mat så måste man ha någonting på sig som går att växa i.


Ta hand om er och varandra!

1 kommentar:

nett sa...

en rejäl galakväll, du vet vart du kan fly om det blir illa:)