onsdag 10 november 2010

Storebror

I går när jag precis hade krupit ner i sängen med en skål popcorn,
det får jag(!),
för att kolla på dom desperata hemmafrugorna så ringde min storebror.

SB: "Hej lilla gris! Vad gör du?!"
M: "Eehh... ligger i sängen..." Vad är det nu han vill ha?!
SB: "Du måste göra mig en super duper mega tjänst!!!"
M: "Nej det måste jag inte.. men vad är det om?!"
SB: "Jag har köpt en ny valp och du ska ta hand om den!"

JA! Jag har verkligen tid med en valp nu!
Tydligen ska jag o päronen hjälpas åt tills han kommer ner o hämtar den
och TYDLIGEN hade han redan lovat Mamma o Pappa att jag skulle hjälpa till INNAN han hade pratat med mig!!!

Men detta kommer kosta honom!!
Han kommer ner samtidigt som vi ska flytta vilket betyder att han MÅSTE hjälpa till.
Plus att jag ska ha hans labrador som han ska sälja.
Brollan har inte heller döpt den så jag ska nog komma på något bra namn som passar bra när Brollan o hunden ska ut o jaga med prinsen eller nått...
Korven... Sockerblomma.. Prinsessan.. Eller varför inte bara HUNDEN!
Tja, vi får väl se hehe


Så här ska bo en liten valp i helgen..
Hoppas den är söt och att hon inte kissar på Pöjkens saker.
Man kan ju inte säga att han tycker lika mycket om hundar som jag precis...



Detta är min storebror. Han heter Max. På bilden gör han det han gör dagligen, jagar.
Varje dag, hela året. Han bor mitt ute i skogen i ett jätte fint hus
tillsammans med sina 6 hundar som heter
Loket, Squilla, Kim, Maja, Vilja
och sen kommer ju den nya valpen också som kanske kommer heta Korven..
eller Hunden

1 kommentar:

Johanna sa...

Det verkar som din bror jobbar med något som min sambo älskar! :) Krams