måndag 1 november 2010

När jag blir stor..

Äntligen har jag kommit på vad jag ska göra när jag blir stor!
När jag var liten skulle jag bli prinsessa. Jag skulle gå i prinsesskola och sen var man prinsessa.
Min plan gick i stöpet som dom flesta vet.

Efter det har jag velat bli allt från lastbilschaffis, brandman, journalist, lärare, sekreterare, bonde m.m
En sak som alltid var säker var att jag absolut inte skulle jobba på dagis...

Så stod jag där i delikatessen på Storköpet och skivade saltrulle.. Det ville jag ju inte heller göra och det började sina i plånboken lite..
Då kom min gamla dagis fröken och frågade om jag kunde hoppa in lite som vikarie.
"Tja.. why not?! Jag kan ju prova.." Dollar tecken var ju det jag såg mest..

Nu fyra år senare kan jag verkligen inte jobba med något annat än på förskola.
Ungarna är helt underbara och man får så mycket tillbaka!

Så när jag blir stor ska jag öppna en egen förskola i utkanten på byn. På landet, typ.
Där ska det finnas lite djur. Ko, gris, häst, hund, katt, höns.. m.m
Ungarna ska få göra "riktiga grejer" sånt som barn i dag inte får göra.
Nära till skogen så man kan bygga kojor och hälsa på trollen också!
Jag längtar till det för jag vet att det kommer blir så roligt :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Va härligt... har redan fått en film som rullar i huvudet på ditt dagis... o framförallt att barnen får göra riktiga saker som man inte gör längre.. :-))
Kram Bella o Moas mormor (som halkade in här)

ingela andersson sa...

Låter underbart! Då kan jag vara en liten dagisgumma som kommer ibland och berättar fantastiska historier för barnen om hur det var förr i tiden. Kram Ingela

Anonym sa...

Jag ansöker om antställning hos dig då!!! :) Puss Jossan