söndag 16 januari 2011

Dag 11 - Mina syskon

Jag har en storebror.
Han heter Max och är jakt galen.

Han jobbar, lever, andas och älskar allt som har med jakt att göra.
Han är en av dom mest målmedvetna människor som jag känner.
Bra för han, mindre bra för mig.

Han har alltid vetat vad han ville göra med sitt liv och kört stenhårt på det.
Jag har flackat runder och gjort det som fallit mig in just precis då.
Jag kan väl säga som så att mina föräldrar uppskattade mer hans livsstil än min.

När vi var yngre hade vi någon slags hatkärlek till varandra.
Den som slog hårdast vann!
Oftast han.
Men jag var snabb som fasen.
Jag slog till det hårdaste jag kunde för att sen kuta som satan in på toaletten och låsa!

Han lurade mig så ofta han kunde också.
Spelade vi något spel och han var nära på att förlora satte han in med fusket. Jätte mycket!
Hade jag en tia kunde han säga att jag kunde få hans två kronor om han fick min tia.
För jag hade ju EN peng medan han hade TVÅ!
Och bytade vi fick jag ju fler än han..

Som ni kanske fattar har han kört med alla fula trix den lille räven.
Det gjorde aldrig jag. Jag var bara snäll!
Nästan..

En gång när han kom hem från gymnasiet en helg så skulle han brotta ner mig.
Men på något konstigt sätt så var det jag som fick ner honom.
Både han, jag och Pappa blev så jävla chockade att vi bara tittade på varann.
Det ögonblicket lever jag fortfarande på.


På bilderna ser ni en liten mus som Brollan fångat i sitt vaskskåp.
Den fick sitta där hela dagen för att vänta på avrättning.
Den fick en jordgubbe av mig som sista måltid.
När avrättningen skulle äga rum, rymde den lille rackaren fortare än kvikt.

Brollan med fiskespö och Brollan på jobbet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Glöm inte att det var jag som omftast gjorde att du kom undan helskinnad:) //Oskar