måndag 17 januari 2011

Dag 12 - I min handväska

Numera promenerar jag till jobbet. Duktigt!
Ja, det är bara 100 meter men ändå!
Då behöver jag inte ha med mig min plånbok eller asa med en massa annat som man kan tänkas behöva under en arbetsdag.
Så jag använder inte handväska längre utan jag använder en tygkasse.

I min fina Bjärhus Gårdsbutik-tyg kasse finns;
  • Min kalender
  • Snytelasar i form av feakade 100 dollars sedlar
  • Dagens frukost
  • Dagens frukt
  • Dagens lunch
  • Annat pappers skit som kan tänkas behövas
Det kan tänkas att jag ser rolig ut när jag promenerar med min tyg kasse men jag gillar den.
Den är PRAKTISK!

Jag har även funderat på att ta med den till affären i stället för att köpa kassar när man handlar.
Men kom på att då har vi inga soppåsar.
Och jag kan faktiskt tycka att det är lite återvinning när man sparar kassarna till soppåsar
i stället för att slänga dom tomma.
Bättre att slänga något i påsen och sen slänga påsen med innehåll i soptunnan.

Inga kommentarer: