lördag 19 mars 2011

Premiär grill

Var och inhandlade lite mat i går och köpte kött för att grilla.
Kom på när vi stod i kassan att vi har ju för fasen ingen grill.

Så i dag kollade jag runder på internet efter en grill som skulle passa oss.
Hittade en bra på Rusta och så fick det bli.

Medan jag gick på Rusta och lullade runder med min shopping bag så slog det mig att i affären fanns jag och en bunke väldigt udda människor.

En gubbe gick och små pratade med folk han inte kände. Jag höll mig långt ifrån honom.
Mest för att jag inte kunde garantera hans säkerhet om det skulle vara så att han sa något till mig.
Eftersom när en liten lantlolla som mig är ute i vida världen alldeles alena så vänds alla taggarna utåt och det kan vara rent livsfarligt att försöka prata med en.

I alla fall för att komma till slutet av inlägget så skulle vi ha en lugn liten grill kväll.
Pöjken och jag.
Så blev det inte.
Våra kära grannar kom förbi och det slutade med att jag nu sitter i soffan med tandpetare som stöd för ögonlocken och Pöjken är ute och svirar.
Jag har lovat att hämta dom så det är bara att göra allt för att hålla sig vaken.
Ruben hjälper mig för han är vaken och sparkar på som aldrig förr :)

1 kommentar:

Johanna sa...

Hej My! Jag tror jag vet vad du menar för servetter. :) Jag har sett krukor i det stuket men tyvärr inte servetter. Men jag ska absolut hålla ögonen öppna nu och titta efter det så hojtar jag till när jag ser sådana! :) Krams