tisdag 12 april 2011

Lite blandat så där

Jag har 11 arbetsdagar kvar! Sen har jag semester.
Jajja, jag ska byta blöjor, ge mat, trösta, pluttinutta och leka.
Skiljer sig inte speciellt mycket från mitt jobb när man lägger fram det så.
Meeen detta kommer inte vara mitt arbete så därför kan jag kalla det
SEMESTER!!!

I morgon ska jag klippa mig.
Det var sju månader sen sist.
Sjukt längesen faktiskt.
Har nog aldrig hänt innan, man kan säga att jag har haft annat för mig!

Var hos barnmorskan innan i dag.
Har fått en ny men hon var trevlig.
Rejäl och ordentlig, kan man sammanfatta henne.
Vi kom bra överrens i alla fall.
Och Ruben har det bra i magen. Han ligger på rätt håll, än så länge.
Nästa gång ska vi prata om vad som ska stå i min journal
och om förlossningsbrev.
Jag gjorde klart för henne redan i dag att jag inte tänker skriva
något förlossningsbrev.

Jag har aldrig varit med om en förlossning.
Dom inne på sjukhuset har varit med om massor.
Ska verkligen jag berätta för dom hur jag vill ha det?
Nä, det är nog bara så att jag får vara så snäll och göra
som dom säger.
Det lär vara första och enda gången i mitt liv det händer.
Jag kan ju inte direkt påstå att jag är så bra på att göra
sånt jag blir tillsagd.


Sen jag blev gravid har jag börjat dregla när jag sover.
Varför?!
Jag vet inte!
Och ju större magen blir, ju mer dreglar jag.
SKÄMMIT!

-Ha de gött!

1 kommentar:

Johanna sa...

Jag tycker det låter som ett vettigt resonemang My! Nästa gång du får barn har du din första förlossning att jämföra med och då kan du gå tillbaka och säga: "det var bra" och "det var sämre". Första gången är det svårt att veta och då är det nog vettigt att göra som barnmorskorna säger, för de har som du säger, massor av erfarenhet.

Dessutom tycker jag att du ska vara glad att du bara dreglar när du sover när du är gravid, det gör jag med jämna mellanrum utan att vara gravid! ;)

Krams