torsdag 28 april 2011

Ruben, IKEA, hulliganer.. osv..

Nu har jag haft semester i tre dagar.
Man blir lite som en pensionär när man är ledig.

Jag har all tid i världen till att göra vad jag vill.
Men jag har så mycket att fixa med så jag hinner ingenting känns det som!

Fast jag har egentligen hunnit med en del.
Framför allt har jag tagit det jävligt lugnt o vilat en massa!
Skönt och jävligt behövligt!

I går for jag med svägerskan + kottar till IKEA.
En timmer lullande medan töserna lekte.
Sen tre rätters middag för endast 43(!!!!!) kr.
GÖTT!

Men jag skulle vilja veta vad dom stoppade i tösernas mat för dom fick värsta kicken efter maten och for runder som två huliganer.
Det slutade med att en böla den andre skämdes och jag fick plocka fram "Fröken My"

Men vi fick handlat massor och nu har jag fixat fint i vardagsrums fönstret och Ruben har fått en plaskebalja.

Efter IKEA besöket blev det ett besök hos Barnmorskan.
Jag har fått en ny barnmorska.
Hon är jätte ordentlig och hurtig på något vis.
På ett bra sätt och jag gillar henne!

Seeeen.... kommer vi till det jag skulle kommit till sen jag började skriva detta inlägget.
Vi körde till Åstorp och hämtade Rubens vagn och bilstol.

Så nu kan han komma! Precis när han vill men gärna nästa vecka någon gång :)

Förresten måste vi sluta kalla honom för Ruben.
Han ska ju faktiskt inte heta det och jag har en känsla av att när ungen är ute och vi kramas som happy family med vår lille knodd, så frågar någon vad han ska heta och då svarar jag:
"Ruben"
För det är jag ju van vid att kalla honom och Pöjken är ju också det så han kommer inte säga imot.
Och är det en kille så kommer inte sköterskan heller säga i mot.
Så svarar jag "Ruben" hoppas jag fan på att det är en tös så dom fattar att barnet inte ska heta det.

Nu är frågan vad jag ska säga istället för Ruben...?
Blomman, Fröet, Den lille, Sputnik... nä.. det får nog vara Ruben tills vi ser vad han är för nån.

Inga kommentarer: