onsdag 27 april 2011

Var på Babyland med Nett & Elinne.
Tänkte att jag skulle införskaffa en badbalja till Ruben.
Eftersom vi inte har något badkar (i lägenheten, där i mot i garaget)
så tänkte jag köpa en rejäl som han kan plaska runder länge i.

Fattar ni att jag hade trillat av stolen,
om jag hade suttit ner, när jag såg vad en helt vanlig, vit,
ganska rymlig, plast balja kosta?!
400 spänn!!!

Nej tack, sa jag och bestämde mig snabbt för baljan på IKEA
för 69kr.

Där är visserligen ingen plopp i botten som släpper ut vattnet men
hur gjorde man förr liksom?!
Värmde vatten på spisen,
badade i en träbalja så man fick spinkar i rumpan
och sen efter alla 17 st i familjen hade badat (i samma vatten)
skurade man golvet med det vattnet.
Nej jag klarar mig nog utan plopp!

Senare klickade jag runder på IKEAs hemsida för att se vad som mer
kan tänkas inhandlas.
Efter att ha skrivit en lista och räknat ihop vad det skulle bli
var jag uppe i 370kr.

Summan av kardemumman är alltså att det går
mer än sju IKEA saker på en Babyland badbalja!

Ruben ska vara glad att det blir en plast balja så han slipper
spinkar i rumpan..