lördag 16 april 2011

så blått så vitt

Centrera

I dag spelar Pöjken o hans kompisar första serie matchen för säsongen. PSK är tillbaka i trean.

Jag hade skrivit en väldigt ingående beskrivning om hur dagens spektakel kommer att gå till.
Om allt från omklädningsrum utan varmvatten till grillad korv.
Men Pöjken blir så arg när jag sågar hans älskade fotboll.

Jag ser det dock inte som sågning. Jag ser det lite mer om ett humoristiskt inlägg om en bunke killar som jagar en boll i 90 minuter.
Och allt som hör där till!

För där är mycket som hör till! Och det är egentligen det som är det roligaste.
Fast det finns ju dom som kan ta lite illa upp av en sådan granskning
så jag väljer att utelämna mina kommentarer om diverse spelare och supportrar.

Pöjken brukar gladeligen berätta om matcher, träningar o annat som hör fotboll till.
Som den super flickvän jag är så lyssnar jag gärna.
Han blir förvånad ibland över hur mycket jag faktiskt registrerar
och kommer ihåg om detta fenomen.
Men jag kan erkänna att det egentligen handlar om att jag, medan jag lyssnar på den ena historien efter den andra, gör om dessa till någon form av roande granskning av ett helt annat perspektiv än det som Pöjken berättar.

Men för husfridens skull så utelämnar jag detta.
Ni kan ju alltid hoppas på att Pöjken bestämmer sig för
att dra ut på en krogrunda tillsammans med sina
kumpaner ikväll efter första hemma matchen.
Då kan det hända att den ocensurerade versionen kommer upp här ;)

Jag vill i alla fall önska PSK ett stort LYCKA TILL i eftermiddag
och visst hoppas även jag på vinst!

2 kommentarer:

Jonna sa...

HAHAHA! :)

Johanna sa...

Såklart ska du komma och äta rabarberpajoch fika i min trädgård! :) Jag tror rabarbern och "Ruben" kommer komma ungefär samtidigt! :) Krams