fredag 27 maj 2011

Bakning sista delen

Kärleksmumsen blev fantastiska!
Eller dom ser bra ut i alla fall. Har inte smakat än.
Väntar på fika gäster!


Förstår att alla väntar spänt på Pöjkens reaktion på köksgolvet.

Först kom en liten suck.
Sen började han sprätta runder.
Han plockade i diskmaskinen och torkade av vasken samtidigt som han muttrade över att jag ALLTID spiller över allt.

Mycket mer än så hörde jag inte. Jag har en viss förmåga att stänga öronen ibland.
Det kan vara mycket användbart! Testa det!

När han muttrat färdigt la han sig i soffan.
Räcker finger till mig och tittar lurigt.
Då förstod jag att han läste min blogg!
Vi skrattade lite.

Sen skulle jag ta saft i kylen.
I kylen står en skål som jag inte ställt där.
Jag tittar i den.
Jovisst det är popcorns skålen från igår.

"Varför har du ställt popcorns skålen i kylen?"
Han hade inget svar på den frågan.

Jag antar att han var mer upprörd över röran än han vill erkänna!

But I know that allt kommer vara glömt och förlåtet så fort fikan är fram dukad

Inga kommentarer: