onsdag 11 maj 2011

Försäkringskassan

Jag har nu under en period haft kontakt med Försäkringskassan och än så länge har allting gott som på räls.
Jag har verkligen fått den hjälp som jag behövt och dom har varit väldigt tillmötesgående.
När jag har klabbat till det har dom ringt och frågat om det jag fyllt i verkligen stämmer.
Och eftersom det inte gjorde det är det super bra att dom kollar upp det.

I dag ringde jag för att anmäla att jag fått löneförhöjning.. SUCK!
Jag antar att allting handlar om vem det är man möter på andra sidan luren.

Jag fick reda på att det bara var att ringa in o anmäla min löneförhöjning när jag fått den.
Nope, det gick tydligen inte.
Jag försökte få tantan i luren att berätta hur jag skulle göra.
Men antingen är jag trög eller så var hon kiss kass värdelös på att förklara.
För nu fattar jag verkligen INGENTING och hur svårt kan det egentligen vara då?!

När jag kände att jag kanske började förstå så tackade hon för sig o la på luren.
"Jaha.. eeh.. okej... hej då, då!"

Jag som hoppades så mycket på att jag inte skulle behöva ha massa klabb.
Det har ju gått så bra hittills..

Nästa gång jag ringer ska jag börja dialogen med att fråga hur den andres dag är.
Då blir personen på andra sidan kanske lite glad och hjälper mig mer än gärna sen!

1 kommentar:

Johanna sa...

Den 1 juni börjar jag jobba! Då kan du ringa till mig så kan jag berätta om allt ser bra ut! :) Krams