onsdag 11 maj 2011

Trååååååååkigt

Jag har nu varit hemma från jobbet i två veckor.
Tror jag, har tappat tidsuppfattningen lite grann.

Första veckan fixa o dona jag med allt möjligt här hemma.
Det är inte roligt längre..
Jag är sjukt uttråkad.

Jag längtar efter jobbet, jätte mycket!!!
Och efter att bäbisen ska komma. MASSOR!
Då kommer jag ha något att göra.

Visst jag har att göra, tvätta, städa, stryka, diska, trädgården.. bla bla bla..
Men det tar ju inte så lång tid.. Vad gör man resten av tiden?!

Jag kan inte förstå dom som kan gå hemma hur länge som helst.
Jag hade dött av uttråkning.
Eller av ångest.
Man tjänar ju inte speciellt mycket på att gå hemma.

Det värsta är att man blir fan lite bekväm.
Lat kan jag inte säga att jag är men jag börjar bli bekväm.
Och det är SKIT TRÅKIGT!!

Nej, nu får bäbisen komma så jag har nått vettigt att göra!

2 kommentarer:

Jonna sa...

Nej fy farao vad trist det är, speciellt också om man är själv hemma hela dagarna! Men det som är bra är att man hinner få mycket gjort som inte hade blivit gjort annars och då hade man fått ta i det sen istället då man inte har den tiden och så surar man för att det aldrig blir gjort! Våra garderober, hyllor, skåp och lådor har aldrig varit så fina som nu! ;) Tur att man kan vara lycklig trots att man är fattig! :)

Johanna sa...

Det tycker jag absolut du ska bli My! :)