tisdag 10 januari 2012

Sockerberonde goes lchf

I helgen efter att ha tryckt godis o chips så det sprutade ur öronen på mig bestämde jag mig för att, nu får det vara nog!

När jag blev gravid slutade jag på studs att röka.
I stället började jag äta allt med socker.
Godis, kakor, läsk mm
När jag slutade jobba blev det en kaka efter frukosten sen en till när Andreas kom hem från jobbet, lagom till fika tid.
Och på kvällen framför tven blev det godis eller popcorn. Med läsk.

Jag gick två veckor över tiden. Två veckor till med socker. Massor av socker!

Efter förlossningen kunde jag inte äta, jag glömde äta o där var någon annan som var viktigare.
Jag var ute o gick mycket och när maten smakade igen var jag noga med vad jag åt.
Men sen efter Andreas semester började vardagen igen och jag o Viggo var hemma själv mycket.
Jag hade långtråkigt och började åter igen trycka i mig socker.

Jag har inte haft någon motivation till att ta tag i varken mat eller träning men nu, nu jävlar!

Inget socker, inga kolhydrater och jag rör på mig. Mer än att gå ut i köket o hämta något att äta.

Det är bara andra dagen idag så man ska väl inte ropa hej än men det känns väldigt bra!

Jag har ingen aning om vad jag väger och jag kommer inte ta reda på det heller.
För mig spelar vikten ingen roll, det handlar om att jag ska må bra både i kropp och själ!

Suget efter socker finns ständigt men det gäller att bita ihop, utav bara fan!

1 kommentar:

Johanna sa...

Heja Heja! :) Ska också sockersanera såhär efter jul!Så jag vet precis vad du pratar om. Krams