lördag 17 april 2010

Om det vankas fest för en karl låter det oftast så här på förmiddagen;
"Jag känner mig lite sliten idag så det blir nog lugnt och jag kommer hem tidigt"

Sen på kvällen när dom kommit fram och fått i sig ett par öl och lite middag så kommer det ett sms som lyder följande;
"Hej Älskling! Vad gör du?"

Dom saknar en lite grann och vill veta vad man gör.

Nån timme senare kommer det ett nytt sms;

"Jag har skit roligt och det kommer nog bli en hård kväll"

Man tänker att det är bra att han har roligt och man vet att han kommer hem glad och lite sliten men morgon dagen är nog fortfarande räddad.
Planerna kommer nog gå som planerat i alla fall.

Efter ytterligare en timme när man själv börjar känna sig lite sleden och känner att man vill ha lite koll på när mannen ska bli hämtad. Är det lönt att gå och lägga sig lixom.

Så man slänger i väg ett sms som tex kan se ut så här;

"När ungefär vill du hem? Är det lönt att jag går och lägger mig?!"

Efter ett litet tag får man ett telefon samtal;

Han: "Hej älskling! Vad göööör duu?!"
Jag: "Kollar lite på tv. Var är du? Ute eller?!"
Han: "Ja jag är bara ute och har pisszzzsse paaus"
Nu börjar det bli klart för en att han har några stadiga innan för rocken och det är något han vill få fram, därav ett samtal istället för ett sms.
Han fortsätter med att säga;
"Eeeeh dom andra snackar om utgång.. men jag är ganska sleden. Jag har sagt nej men dom tjatar såååå mycket på mig!"
Jag: "Du gör precis som du vill. Men jag vill helst inte hämta dig i Hbg eftersom vi ska göra det och det i morgon."
Han: "Nej Nej du behöver inte hämta mig!!!!! Jag tror inte jag följer med ändå!!
Nej då han följer inte med.. psst det vet man ju hela tiden att han gör ;)

Sen en timme senare kommer ett samtal till

Han: "Heeeeej! Vad gör du nu då?"
Jag: "Samma som innan. På väg till stan eller?"
Han: "Eeeeh ja det blev ju så.. hehe... är det..eeehh... okej?! eeh hehe.."

Och precis där i det tillfället vet man att planerna gick käpp rätt åt helvete!
I morgon när han sleden som ett as säger;
"Ehhh.. ska vi köra och göra det vi skulle eller?"

Då ska jag köra en flaska wiskey under snoken på honom och fråga om han fortfarande vill provköra en bil och ha gäster.

Nu hade jag kunnat sova eller själv haft några stadiga innanför västen och
skakat rumpan på ett dansgolv!
Men i stället sitter jag och skriver ett inlägg om ännu ett bevis på att
män och kvinnor pratar två helt olika språk!

Det handlar ju inte om att dom inte får festa. För det går bra, jätte bra faktiskt.
Det handlar ju om att männens tappar hjärnceller i takt med att dom dricker.

När dom har satt sig i bilen och ringer halvägs till stan för att fråga om det är okej att dom åker till stan över huvudtaget är ju alla hjärnceller redan utbytta mot sprit
och då är det inte lönt att säga något annat än;

"Det går bra hjärtat! Ha det så skoj.
Ring när jag ska slita mig ur sängen så jag kan klä på mig
och gå ner för att öppna porten till dig,
eftersom du inte har några nycklar!"

4 kommentarer:

bergman sa...

Dem funkar så MY ;) , så gör John än idag. Och det blir ALDRIGT den tiden han säger, de blir gärna 40 minuter - 1 timme efter avtalad tid. Man kan ju alltid hoppas på att de lär sig, som så länge kan man ju alltid prova med o ge igen ;).. Och dagen efter är redan körd om de ens yppar något under antingen fredagen eller lördagen om någon alkoholhaltig dryck senare på kvällen ;)

nettan sa...

haha exakt

Eve sa...

ännu ett exempel på att tjejer och killar inte förstår varandra. Jag har lärt mig att acceptera olikheterna nu efter många om och men :P

Jonna sa...

HAHAHAHAHAHA! Så jävla bra. Jag vet en till det stämmer jäkligt bra in på! ;) Klockren.