söndag 14 november 2010

Galakväll

Söndag kväll och det har varit en ganska händelsefull helg. Typ.
Det beror ju lite grann på hur man ser det.

I fredags kväll skulle galakvällen för Perstorps Sport Klubb stunda
och jag hade, tro det eller ej, fått tag på en klänning.
Hästa tösen fick rycka ut med en hjälpande hand.

Det största misstaget jag gjorde under kvällen var nog att inte kolla ordentligt
på förpackningen till strumpbyxorna jag köpte.
När jag kom hem o kollade på förpackningen var det storlek 40/44.
Attans tänkte jag, nu kommer jag få dra i dom hela kvällen.
Men icke!

Jag började dra dom på mig o kom ovanför knäna sen tog det STOPP!
Där gick attans över till, VAD I HELVETE!?!?!
Jo visst, jag hade fått fatt i ett par kalasbrallor som håller in!

Efter många om och men fick jag på dom och kom samtidigt fram till att dom enda
människorna som kan använda dessa utan att plågas är pinnsmala folk
och dom behöver ju för fasen inte ens dom!

För att återgå till kvällen så var det inte speciellt roligt.
Inte så mycket folk och bandet som spela var kassa!
Men det fanns andra saker man kunde göra under kvällens gång som
roade en del.
Tex var där en tjej som hade gjort ett fågelbo av sitt hår.
Det såg verkligen för jävligt ut o jag kunde inte låta bli att stirra.
Det värsta var väl att det såg ut som att ett frisör hade skapat det hela och den personen
kan fan inte vara nöjd med sitt jobb!

För övrigt var där en tant som trillade,
bandet hade en ovanligt lång paus, vilket var det bästa dom gjorde den kvällen.
Pöjkens syster välte ner precis allt på bardisken, TVÅ gånger! Jag skrattade, jätte mycket!
Jag gick runder med ett klistermärke i rumpan på klänningen
ett bra tag innan jag upptäckte det. Jag skrattade då också.
Och maten var inte speciellt god..

Så ja, jag skulle stannat hemma o kollat på idol istället!
Ja ja, man lär sig något nytt varje dag.

Inga kommentarer: